Aktualności

Dorosły wygląd nie oznacza dojrzałości- Świadomy sprzedawca

Data publikacji 15.05.2024

Policjanci z Posterunku Policji w Tucznie przeprowadzili działania pod nazwą „Pozory mylą dowód nie”. Prowadzona od lat cyklicznie kampania ma na celu zapobieganie sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia.

„Pozory mylą, dowód nie” to nazwa ogólnopolskiej kampanii realizowanej od 2009 roku. Jej celem jest zapobieganie sprzedaży alkoholu osobom poniżej 18 roku życia a pomóc ma w tym obszarze edukacja sprzedawców w obszarze odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu.

Choć obowiązek reagowania na próby nabycia i spożywania napojów alkoholowych przez osoby niepełnoletnie spoczywa na wszystkich dorosłych, szczególnie odpowiedzialne zadanie stoi przed sprzedawcami, jako osobami, od których decyzji bezpośrednio zależy, czy alkohol trafi w ręce młodego człowieka.

Celem prowadzonej przez policjantów cyklicznych akcji w tym zakresie jest zwrócenie uwagi sprzedawców, ale również świadków sprzedaży w sklepach, że dorosły wygląd nie oznacza dojrzałości. Wizyty w tuczyńskich sklepach były wywołane także przez mieszkańców gminy po minionej debacie społecznej.

Policjanci z posterunku rozmawiali ze sprzedawcami i przypominali o sprawdzaniu wieku młodej osoby zakupującej alkohol, bo nie zawsze wygląd świadczy o dorosłości kupującego. Sprzedawcy muszą być świadomi spoczywającej na nich odpowiedzialności oraz konsekwencji prawnych wynikających ze sprzedaży alkoholu niepełnoletniemu.

 

  • policjant i policjantka w sklepie w tle za ladą sprzedawca
    1
  • policjant i policjantka w sklepie w tle za ladą sprzedawca
    2
Powrót na górę strony