Aktualności

Rozmawiali o zdrowym stylu życia bez używek – spotkanie z uczniami

Data publikacji 09.05.2024

Policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Wałczu w ramach realizacji programu pn. „Porozmawiajmy o zdrowiu i nowych zagrożeniach” spotkali się z uczniami Szkoły Podstawowej w Różewie i Gostomi. Celem wizyty było uświadomienie młodym osobom, że życie bez używek jest zdrowym stylem życia, a używki i brak aktywności fizycznej skutkują złym samopoczuciem.

Jeśli chcesz prowadzić zdrowy styl życia, odpuść używki – tłumaczyli uczniom klas piątych, siódmych i ósmych policjanci, a wszystko w ramach trwającego od kilku lat Wojewódzkiego Programu Profilaktyki Używania Substancji Psychoaktywnych „Porozmawiajmy o zdrowiu i nowych zagrożeniach”. Program adresowany jest do uczniów klas V-VII oraz nauczycieli, pedagogów, rodziców i opiekunów dzieci.

Głównym celem programu  jest zapobieganie używaniu substancji psychoaktywnych, w szczególności nowych narkotyków, przez osoby młode. Policjanci tłumaczyli, że narkotyki rujnują życie nie tylko osoby uzależnionej, ale także jej rodziny, przyjaciół i znajomych.

Papierosy, alkohol czy narkotyki w znaczący sposób odbijają się na samopoczuciu. I choć skutków nie odczuwa się od razu to przyjdą one z czasem i są długofalowe. Dlatego tak ważne jest uświadamianie o konsekwencjach zdrowotnych i prawnych od najmłodszych lat. W trakcie spotkania uczniowie obejrzeli materiał filmowy przygotowany przez mundurowych oraz wzięli udział w warsztatach w alkogoglami aby uświadomić sobie jak zaburzona jest reakcja psychoruchowa u osoby po spożyciu alkoholu czy odurzeniu narkotykami.

Podczas wizyty trwała żywa dyskusja na temat nałogów, ich skutków zdrowotnych i prawnych oraz dokonywaniu właściwych wyborów.

 

  • wspólne zdjęcie z policjantką w tle sala lekcyjna
    1
  • policjantka rozmawia z uczniami w tle uczniowie i sala lekcyjna
    2
  • wspólne zdjęcie z policjantką w tle sala lekcyjna
    3
  • policjantka rozmawia z uczniem w tle tablica
    4
  • uczeń w alkogoglach w tle okna w sali i tablica
    5
Powrót na górę strony